fredag 8 maj 2009

Ramirez avstängd 50 matcher - Ramirez själv hävdar att det handlar om ett missförstånd

En av basebollvärldens allra största stjärnor, Manny Ramirez, stängs av 50 matcher för dopning. Ramirez som tillhör Los Angeles Dodgers i Major league baseball (MLB) stängs av med omedelbar verkan och blir borta från spel fram till 3 juli.
– Han gav mig en medicin, inte steroider, vilken han trodde var ok. Olyckligt nog omfattades medicinen av vår nya drogpolicy. Jag har blivit tillsagd att jag inte ska säga mer nu men jag vill tillägga att jag tagit – och klarat – 15 tester de senaste fem säsongerna, sade Ramirez enligt ESPN.
Ramirez som fyller 37 år i juni är Dodgers största stjärna och högst delaktig i att klubben vunnit 13 raka matcher på hemmaplan och har haft bäst säsongsinledning av alla i MLB.Ramirez blir nu den tredje spelaren i MLB i år som stängs av sedam ligan infört en ny drogpolicy.

Publicerat 2009-05-07 19:14
TT

Inga kommentarer: