måndag 2 februari 2009

Från knarkhandlare till mest värdefulla spelare!


Santonio Holmes mäktiga resa avslutades i natt!
Som barn sålde han droger på de ruffiga gatorna i Belle Glade, Florida.
I natt avgjorde Santonio Holmes, 24, Super Bowl och blev utsedd till matchens mest värdefulla spelare. Med 35 sekunder kvar av Super Bowl avgjorde Pittsburgh Steelers Santonio Holmes matchen mot Arizona Cardinals med en mäktig touchdown.
Ben Roethlisberger hittade Holmes med en lång passning som gick över tre Arizona-spelare och efter att domarna videogranskat situationen dömde de touchdown.
Holmes blev sittande vid sidan av planen i flera sekunder med bollen innan hans lagkamrater startade firandet tillsammans med honom. – Jag var 100 procent säker på att det var en touchdown. Mina fötter lämnade aldrig marken, sa Holmes efter matchen. Han utsågs också till matchens MVP – den mest värdefulla spelaren och satte därmed punkt på en otrolig resa. Tidigare i veckan berättade Holmes att han som ung sålde droger i ett gatuhörn i Belle Glade. – Det här är en välsignelse. Jag vill tacka gud som hjälpt mig att komma hit, jag vill tacka tränaren som trott på mig, organisationen bakom mig som trott på mig och min quarterback, sa Holmes.

Publ://Aftonbladet Sportbladet 2009-02-02/Marcus Leifby
Foto: AFP

Inga kommentarer: