tisdag 18 augusti 2009

Bolibompa = Startskottet!

Min vana trogen satt jag denna morgon med RIX FM's småprat i bakgrunden och lyssnade till lite extra då morgonens gäst var ingen mindre än Martin Stenmark. Jag gillar Stenmark. Både vår egen Tärnabyson men även denne underbara artist som kan blända de flesta med sin utstrålning, för att inte tala om sin personlighet. Så genuint äkta! Nyhet för morgonens zoo, och då talar jag inte om det egna hemmet, är den frågesnurra som gästerna får dra ett varv på och beroende på nummer svara på den fråga Fylking så inspirerat och genomtänkt har skapat. Martins fråga - "Vem tar initiativet till sex hemma hos er"? ...och som en blixt, kom svaret : -"Bolibompa"! Skratten ljöd men i mitt stilla morgonsinne nickade jag igenkännande. - Vi har alla varit där! Som en jingel klockan 6 pm, lika klart ljuder startskottet. Som en Bolt med sikte på världsrekord är förspel lämnat i mixzone och med huvudet först slänger vi oss desperat mot mållinjen. Yes! - där satt den. ...eller som Martin själv sa: -"Jag presterar alltid bäst under press"! - Vilken pärla!

Inga kommentarer: